ENGLISH MATTERS - MOJA RECENZJA

Przyszedł czas na kolejny sposób na naukę języka angielskiego - sposób 4. Recenzja jest w pełni subiektywna, sama zakupiłam English Matters ;) Dzielę się wszystkimi spostrzeżeniami, uwagami, jednak nie będę ukrywać -ten magazyn zrobił na mnie pozytywne wrażenie! Jednak nie wszystkie artykuły mnie zachwyciły - dowiedzcie się które!

Złapałam za czasopismo i przewertowałam je od deski do deski. Każdy artykuł przeczytałam, tak aby wyrobić sobie pełne zdanie o treści magazynu.


Przed Wami "English Matters" - dwumiesięcznik dla uczących się angielskiego. Miałam akurat numer z marca/kwietnia i ten akurat wzięłam pod lupę. Wiem, że teraz cena niestety wzrosła o ponad złotówkę.

Do większości artykułów dołączony jest kod, dzięki któremu uzyskujemy dostęp do pliku audio. Ciekawy sposób dla osób, które np. dojeżdżają komunikacją miejską i chcą produktywnie wykorzystać czas. Poza tym możemy też posłuchać nagrań w domu i popracować nad prawidłową wymową.


http://em.colorfulmedia.pl


Co znajdziemy w środku?
1)This & That
Czyli takie wszystko i nic, luźne myśli i notki na dobry początek. Mnie osobiście ta forma niezbyt przypadła do gustu, choć może to być po prostu zależne od numeru. Pomimo tego daję dużego plusa za 'classic books worth consideration' - już sobie zapisałam te pozycje, których nie znałam i zamierzam po nie sięgnąć w ciągu tych wakacji!

2) People & Lifestyle
• A Pint of Apples 
• The Riveting Rosa Parks
Dwa artykuły, które naprawdę dobrze się czytało. Być może z pierwszego nie wyciągnęłam aż tak dużo, ale za to wiem, jakiego cydru powinnam spróbować i gdzie się po niego udać ;)

Natomiast tekst o Rosie Parks czytałam autentycznie z wypiekami na twarzy;  nigdy nie interesowałam się szczególnie historią Stanów Zjednoczonych i tym, co się tam działo w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych (a to w głowie się nie mieści!). Teraz jest mi za to wstyd, że nie znałam postaci Rosie Parks, przyznaję bez bicia. Świetny artykuł - czytało się go płynnie, wiele przydatnych słówek, chyba mój ulubiony w tym wydaniu magazynu! Polecam do zapoznania się z historią!
3) Culture

 • BAFTA: British Film Royalty
 • England – the Animal Kingdom
 • The British Breakfast
 • Post Mortem Photography

Z powyższych artykułów zainteresował mnie ten o nagrodach BAFTA, sama ostatnio chętnie śledzę rozdania i dowiedziałam się kilku interesujących informacji. Niestety 'England – the Animal Kingdom' oraz 'Post Mortem Photography' nie porwały mnie. Uważam, że tematy mogły zostać inaczej rozwinięte, chociaż zapowiadały się całkiem nieźle i tytuły wydawały się intrygujące.

4) Conversation Matters

• Necessary Netiquette
• Once Upon a Tweet

Tutaj mam problem, gdyż 'Necessary Netiquette' jest skierowany raczej do młodszej grupy odbiorców, więc ciężko jest mi go ocenić.

Natomiast 'Once Upon a Tweet' w ciekawy sposób przedstawia żargon w Internecie. Sama akurat nie mam większego problemu ze zrozumieniem go, jednak może być niezwykle przydatny dla wszystkich, którzy wszędzie widzą słynne hashtagi i jest to dla nich czarną magią ;)
5) Science

• Bodily Woes

Mój drugi ulubiony artykuł, czytałam z przyjemnością i wiele się dowiedziałam (przy okazji poznając słówka typu 'shin splints' - ból piszczeli :)). Co więcej, połączyłam uzyskane informacje z artykułem dotyczącym Rosy Parks. Jak to się stało, że pierwsi ludzie wywodzą się z ziem wschodniej Afryki, nasi przodkowie, a jeszcze tak niedawno rdzenni mieszkańcy tego kontynentu byli szykanowani z powodu koloru skóry - nie jestem w stanie tego pojąć (cóż, problem nadal istnieje, mimo że na nieco mniejszą skalę). 
6) Travel

• Bewitched with Salem

Być może do USA się nie wybieram, ale dobrze dowiedzieć się nieco o mieście słynnym z procesu czarownic w XVII w. Oglądał ktoś z Was może serial 'Salem'? Ciekawa jestem, czy warto!

7) Leisure

• A Dark Year for Music
• The Queen of Hearts and Charts
• Rack Your Brain

Trochę o muzyce i jej 'kondycji' w UK, zwłaszcza po śmierci takich postaci jak David Bowie oraz Lemmy Kilmister. Przy okazji odkryłam kilka zespołów wpomnianych przez autora.
The Queen of Hearts and Charts - to oczywiście Adele. Możemy śledzić tekst piosenki 'When we were young'. Słowa wydają mi się za proste do analizy, ale sam pomysł uważam za fantastyczny.






MOJA OCENA 8/10


Pomimo kilku 'zgrzytów' jestem bardzo zadowolona z jakości magazynu i z chęcią sięgnę po kolejny numer. Widać spory wysiłek redakcji, więc będę zaciekle kibicować rozwojowi English Matters i informować na bieżąco o nowinkach!

TUTAJ pobierzecie listę słówek z numeru oraz darmowy dodatek!

Buźka i do zobaczenia wkrótce!

PS Jeśli macie jakieś pytania dotyczące czasopisma, dajcie znać :)

Komentarze

Popularne posty